HOROSKOP & TEXT

Läste nyss mitt horoskop i Veckorevyn och det stämde faktiskt ganska bra. 

Lejonet. 23/7-22/8.

"
Ditt humör är en smula ostadigt, något som påverkar ditt kärleksliv i negativ riktning. Småbråk blir lätt rejäla gräl och du kanske säger en hel del som du egentligen inte menar. Du är dessutom trött. Att aktivt undvika stress kan hjälpa dig att återfå balansen lite snabbare."

Sen en till sak jag tyckte stämde väldigt bra som Hannah Arnhög skrev.
Tänk till innan du stör dig på någon!

"Jag var i London och passade på att köpa några tidningar som den här, rolig och inspirerande tjejtidning. Jag hittade en krönika, välskriven och med ett positivt budskap om kropp och självkänsla. Den sa att om du bär upp din kropp med stolthet och slutar bry dig om dessa skavanker så blir du supermegahet i andras ögon också. Och det är ju helt sant. Skribenten spred detta budskap genom att berätta om hur hon själv kommit till denna insikt och nu vågar spatsera runt i minimala bikinis utan att skämmas. Toppen. Men det var något som störde mig. Jag fattade först inte vad det var, men sedan slog det mig: Det var ju krönikören själv! En megasmal megasnygg modell och TV-tjej. "Lätt för dig att säga" , mumlade jag. "Sånt funkar ju bara på snygga megasmalisar, som hade varit heta om de så klätt för henne att sträcka på sig i små underkläder. " För ja, även mitt starka psyke och mina sunda verderingar viker sig ibland, så kom jag på att det inte ens var henne jag störde mig på, utan mig själv! Mina tankar vandrade till när jag som tonåring var på språresa. En av tjejerna följde inte skönhetsidealet, somliga skulle kallat henne ful. Hon var överviktig, och tjejer tittade snett, men hon verkade vara övertygad om att hon var den snyggasate av oss alla och betedde sig därefter. Vek aldrig blicken, var sprikrak i ryggen, tog gärna av sig till bikini och badade med killarna när vi andra satt i säckiga t-shirt och svettades. Och det dröjde inte länge förrän hon blev tillsammans med den snyggaste av snyggingen. Killen alla ville ha. Vi undrade vad han såg i henne och inte i oss. Och det var väl just det. Han såg i henne det hon såg i sig själv, en vacker, stark tjej, och i oss andra såg han vad vi själva såg i oss, nämligen osäkerhet. Så det där som modellsalsnyggisen skrev, det funkade ju även om man inte såg ut som henne. Och hon kanske också var en tjej i säckig t-shirt på stranden. Efter den tanken störde jag mig inte längre, på varken henne eller mig."

Så tänk på det nu tjejer. Om du tänker att du själv är snygg, så tycker andra också det!
Gå nu till spegeln och säg till dig själv att du är vacker som du är, att du är speciell. För det är du. Det är vi alla. Så är det bara !


.. Och även om Megan Fox ser grymt bra ut. Så har även hon sina skavanker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggen designad av:
Tasnim | Vardag & Bloggdesign
RSS 2.0