FILMTIPS



 

Igår kollade jag på filmen "I taket lyser stjärnorna" Jag har sett den 2 gånger förut. Men den här gången, fyfan vad jag grina. Helt sjukt vad den väcker minnen. Som när både min mormor och morfar dog i cancer. Jag tänkte precis som Jenna. "Om du dör. Tar jag livet av mig"
I slutet av filmen ändrar Jenna lappen och skriver "Om du dör. Då ska jag kämpa för dig"

Vissa av er kanske inte förstår någonting alls nu. Men det handlar om en tjej som heter Jenna. Hennes mamma har cancer.. Och tillsammans bor dom hos Jennas mormor som hon faktiskt bara tycker är jobbig. Hon trivs inte där. Hon tycker hon kan ta hand om mamma själv!

Jenna träffar Ullis. Tjejen som är populär i skolan. Tjejen som hon hatade innnan. Tjejen som visar sig vara en riktigt äkta vän. Hon finns där för Jenna hela tiden!

Jenna - Hur smart är det att skaffa barn med en fransman som man inte ens kan få tag i och sen få cancer? Hur jävla smart är det?!

Jenna springer ifrån sin mamma. Och Ullis följer efter. Ullis har också det svårt. Hennes pappa sket i henne och bildade en ny familj och hennes mamma är alkholist. 
Ullis - Man kan låtsas som man skiter i sin morsa. Men man bryr sig så jävla mycket. Hon dör snart Jenna..

Den kommentaren fick Jenna att förstå. Hennes mamma dör faktiskt snart. Även jag låg och grät här. Tänk va hemskt. Jag skulle inte veta hur jag skulle bete mig. Jag skulle inte heller visa mina känslor. Jag skulle ha allt inom mig. Bara för att visa min mamma att jag mår bra. Det blir nog lätt så. Man vill visa alla att man klarar sig. Den här filmen är verkligen en av dom bästa filmerna jag sett.

Den får en att verkligen tänka efter. Fan vad bra jag faktiskt har det! Nu har det gått ett tag sen min mormor, morfar och min katt dog. Alla hade cancer. Just därför tror jag att jag tar åt mig ännu mer. För jag har varit i samma sitvation. Tre personer som stod mig så nära, finns inte längre. Men jag tänker på er varje dag. Det gör jag verkligen och jag hoppas ni har det bra där uppe i himmelen. Vi ses snart. <3

Jag rekommenderar verkligen "I taket lyser stjärnorna". Just för man får en tankeställare. Och man får diffenetivt ut sina känslor. Det här är en gråtfilm ska jag säga er. Ibland kan det vara skönt att få ut allt man har inom sig. Det är en väldigt bra film. En väldigt väldigt bra film!

Dom som inte sett den. Ladda upp med godis, chips, läsk. Allt du kan tänka dig. Och se på den. Den är så sevärd! Jag skulle helt seriöst kunna se om den igen. Men glöm inte pappersdukar.. För det gjorde jag och det lär behövas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggen designad av:
Tasnim | Vardag & Bloggdesign
RSS 2.0