DÅ MAN VAR LITEN



Lyssna på låten medan du läser.
Fan vad jag saknar den tiden, då allt var så lätt. Tiden då man var liten. Då var kärlek en puss på kinden, skitsnack existerade inte, höjden av smärta var när man ramlade och skrapade upp knät och största rädslan var monstret under sängen.

Då man kunde springa runt och leka hela dagarna. Då ingen brydde sig hur man såg ut eller vad man hade på sig. Då Pippi Långstrump var ens förebild och man var kär i Nalle Puh.

Idag är skitsnack vardagsprat. Kärleken är bland det svåraste som finns. Höjden av smärta är när vännerna sviker en och den största rädslan är att förlora dom man älskar mest.

Jag minns på fredagar när jag kom hem från dagis och direkt satt jag mig i soffan med massa filtar och kollade på bolibompa. I ena handen hade jag en godisskål och i andra handen hade jag chips. Då var jag lycklig! Jag kan komma ihåg än idag vilken underbar känsla jag hade! Allt var så underbart.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggen designad av:
Tasnim | Vardag & Bloggdesign
RSS 2.0